Societat
El Consell del Pla va atendre més de 2.800 consultes de Consum el 2023, un 10% més que l'anterior
La majoria de les consultes tenen relació amb els serveis bàsics com la llum i el gas
L'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor (OCIC) del Consell Comarcal del Pla d'Urgell, va atendre durant l'any 2023 un total de 2.876 consultes, reclamacions i arbitratges una xifra que supera en un 10,33% la de l'any anterior. Segons ha explicat la tècnica de l'OCIC Sílvia Felip la majoria de les consultes, en concret un 50% tenen relació amb els serveis bàsics com la llum i el gas, d'aquesta manera s'ha observat un augment de gairebé del 30% respecte a l'any anterior en aquest tipus de reclamacions, en gran part a causa d'un problema de facturació que ha afectat alguns contractes gestionats per una elèctrica.
Quant a reclamacions continua amb un 15% les que fan referència a les entitats financeres, un 11% són respecte a ciberseguretat i amb la mateixa xifra a compres a distància. Pel que fa al sector de les telecomunicacions, es destaca una davallada important en el nombre de reclamacions malgrat ser anteriorment un dels temes més reclamats.
Felip també ha remarcat que moltes de les consultes rebudes es refereixen a càrrecs a targeta de crèdit o dèbit sense autorització del client. Tot i aquestes dades si comparem les xifres d'aquest any amb l'anterior, són molt similars girant entorn de les 200 consultes. D'altra banda, Sílvia Felip assenyala que els arbitratges, que són el procediment essencial per a la resolució de disputes entre consumidors i empreses, han augmentat més d'un 50% respecte al 2022 situant-se en 13 el 2023. Aquest increment s'ha vist influït principalment per les repercussions de la pandèmia, explica Felip que han provocat una major necessitat de recórrer a aquesta via de resolució de conflictes.