ACTUALITAT
Consum registra un augment de reclamacions al Pla d'Urgell
L'oficina comarcal ha gestionat més de 2.000 consultes durant el 2024, representant el 45,5% del total a les comarques del pla de Lleida
L'oficina comarcal del consumidor del Pla d'Urgell ha experimentat un increment en el nombre de reclamacions presentades durant l'any 2024, segons les dades publicades a principis d'aquest 2025. L'organisme va gestionar un total de 2.054 consultes l'any passat, el que representa el 45,5% de totes les consultes realitzades a les diferents comarques del pla de Lleida.
Les xifres mostren que les reclamacions han augmentat lleugerament fins a 466 durant el 2024, en comparació amb les 447 registrades l'any anterior, la qual cosa suposa un increment del 4,25%. Aquest lleuger augment confirma la tendència a l'alça que s'ha anat observant en els darrers anys en aquesta comarca lleidatana en relació amb les queixes dels consumidors.
Sectors més conflictius en les reclamacions
Segons l'informe anual de l'oficina comarcal, els subministraments bàsics i les telecomunicacions continuen sent els principals sectors que generen conflictes entre consumidors i empreses. Aquestes categories mantenen el lideratge en nombre de reclamacions, una situació que es repeteix any rere any i que reflecteix les dificultats persistents en aquests àmbits essencials per a la ciutadania.
L'augment de les reclamacions posa de manifest la creixent conscienciació dels ciutadans sobre els seus drets com a consumidors i la importància de les oficines comarcals com a eina fonamental per canalitzar i resoldre aquests conflictes a nivell local.